Please feel free to look at the source code of XEiJ. Thank you for reading my clumsy source code. If something catches your attention, please let me know. XEiJ のソースコードは自由にご覧いただけます。つたないソースコードに目を通していただきありがとうございます。気になるところがありましたらお知らせください。

Table of contents 目次

  1. ADPCM.java (3198)… ADPCM sound source -- It decodes the compressed data written in MSM6258V and calculates interpolated values. ADPCM 音源 -- MSM6258V に書き込まれたデータを展開して補間値を計算します。
  2. ATCMonitor.java (456)… Address translation caches monitor アドレス変換キャッシュモニタ
  3. AbstractUnit.java (422)… Abstract unit -- It is the super class of the floppy disk unit, hard disk unit, and so on. 抽象ユニット -- フロッピーディスクユニットやハードディスクユニットなどのスーパークラスです。
  4. AnchorAdapter.java (41)… Anchor adapter -- It is a mouse adapter which passes the predetermined URI to a browser when it is clicked. アンカーアダプタ -- クリックされたとき所定の URI をブラウザに渡すマウスアダプタです。
  5. Assembler.java (5712)… Assembler -- (under construction) アセンブラ -- (工事中)
  6. BranchLog.java (564)… Branch log -- It records changes of the program counter and disassembles codes in order that were executed. 分岐ログ -- プログラムカウンタの変化を記録してコードを実行された順序で逆アセンブルします。
  7. ByteArray.java (416)… Byte array manipulation -- It manipulates byte arrays. byte 配列操作 -- byte 配列を操作します。
  8. CONDevice.java (149)… CON device control -- It pastes the text that was copied to the clipboard of the host machine to the console of Human68k. CON デバイス制御 -- ホストマシンのクリップボードにコピーされたテキストを Human68k のコンソールに貼り付けます。
  9. CRTC.java (3699)… CRT controller CRT コントローラ
  10. CharacterCode.java (181)… Character code -- It exchanges character codes between Shift_JIS and UTF-16. 文字コード -- Shift_JIS と UTF-16 の間で文字コードを変換します。
  11. ComponentFactory.java (1498)… Component factory -- It creates and changes components. コンポーネントファクトリー -- コンポーネントの作成と変更を行います。
  12. DataBreakPoint.java (729)… Data break point -- It stops the MPU when a data that meets the specified condition is read or written. データブレークポイント -- 指定された条件に合うデータが読み書きされたら MPU を止めます。
  13. DebugConsole.java (494)… Debug console -- An interactive debugger デバッグコンソール -- 対話型デバッガ
  14. DecimalSpinner.java (80)… Decimal spinner 10 進数スピナー
  15. DisassembleList.java (662)… Disassemble list 逆アセンブルリスト
  16. Disassembler.java (9066)… Disassembler 逆アセンブラ
  17. DnT.java (2832)… Date and time 日時
  18. DrawingCanvas.java (140)… Drawing canvas ドローイングキャンバス
  19. DrawingMode.java (488441)… Drawing mode -- It superimposes a raster of the sprite screen, the text screen and the graphics screen according to the drawing mode. 描画モード -- 描画モードに従って 1 ラスタ分のスプライト画面、テキスト画面およびグラフィックス画面を重ね合わせます。
  20. EFPBox.java (23204)… Floating-point number box -- Floating-point calculation and floating-point registers 浮動小数点数箱 -- 浮動小数点演算と浮動小数点レジスタ
  21. ExpressionEvaluator.java (11953)… Expression evaluator 式評価
  22. FDC.java (3760)… Floppy disk controller フロッピーディスクコントローラ
  23. FDMedia.java (1261)… Floppy disk media フロッピーディスクメディア
  24. FEFunction.java (4372)… FE function FE ファンクション
  25. FFT.java (275)… Fast Fourier Transform 高速フーリエ変換
  26. FontEditor.java (3179)… Font editor フォントエディタ
  27. FontPage.java (11176)… Font page フォントページ
  28. HD63450.java (1012)… DMA controller DMA コントローラ
  29. HDC.java (1350)… SASI hard disk controller SASI ハードディスクコントローラ
  30. HDMedia.java (257)… SASI hard disk media SASI ハードディスクメディア
  31. HFS.java (3417)… Host file system interface -- It makes an arbitrary directory of the host machine into the boot drive of the Human68k. ホストファイルシステムインタフェイス -- ホストマシンの任意のディレクトリを Human68k の起動ドライブにします。
  32. Hex8Spinner.java (287)… Eight character hexadecimal spinner 8 桁 16 進数スピナー
  33. HumanMedia.java (368)… Human68k media -- It initializes a Human68k file system. Human68k メディア -- Human68k のファイルシステムを初期化します。
  34. IOInterrupt.java (468)… I/O Interrupt I/O 割り込み
  35. Indicator.java (841)… Indicator -- It displays the model, the clock frequency and the load factor. インジケータ -- 機種とクロック周波数と負荷率を表示します。
  36. InstructionBenchmark.java (338)… Instruction Benchmark 命令ベンチマーク
  37. InstructionBreakPoint.java (289)… Instruction break point -- It stops the MPU when the instruction at the specified address is executed the specified number of times. 命令ブレークポイント -- 指定されたアドレスの命令が指定された回数実行されたとき MPU を止めます。
  38. JFileChooser2.java (464)… JFileChooser2 -- Modified JFileChooser JFileChooser2 -- JFileChooser の改造
  39. Keyboard.java (7865)… Keyboard キーボード
  40. LabeledAddress.java (987)… Labeled address -- It assigns labels to addresses. ラベル付きアドレス -- アドレスにラベルを割り当てます。
  41. LnF.java (1187)… Look and feel ルックアンドフィール
  42. LogicalSpaceMonitor.java (239)… Logical space monitor 論理空間モニタ
  43. M68kException.java (391)… M68k exception M68k の例外
  44. MC68000.java (16068)… MC68000 core MC68000 コア
  45. MC68010.java (16575)… MC68010 core MC68010 コア
  46. MC68060.java (27457)… MC68060 core MC68060 コア
  47. MC68901.java (811)… MFP -- Multi-Function Peripheral MFP -- マルチファンクションペリフェラル
  48. MC68EC030.java (22119)… MC68EC030 core MC68EC030 コア
  49. MainMemory.java (893)… Main memory メインメモリ
  50. MemoryDumpList.java (480)… Memory dump list メモリダンプリスト
  51. MemoryMappedDevice.java (6711)… Memory mapped device メモリマップトデバイス
  52. MouseEvent2D.java (44)… MouseEvent2D -- It is a MouseEvent that has floating-point coordinates. MouseEvent2D -- 浮動小数点座標を持つ MouseEvent です。
  53. MouseWheelEvent2D.java (46)… MouseWheelEvent2D -- It is a MouseWheelEvent that has floating-point coordinates. MouseWheelEvent2D -- 浮動小数点座標を持つ MouseWheelEvent です。
  54. Multilingual.java (318)… Multilingual 多言語化
  55. NumberSpinner.java (97)… NumberSpinner -- It is a number spinner that invokes the change listener immediately when you change a number without hitting the Enter key. ナンバースピナー -- Enter キーを押さなくても数字を書き換えるとすぐにチェンジリスナーが呼び出されるナンバースピナーです。
  56. OPMTest.java (333)… OPM test OPM テスト
  57. PPI.java (1965)… 8255 PPI -- It emulates joystick ports. 8255 PPI -- ジョイスティックポートをエミュレートします。
  58. PhysicalSpaceMonitor.java (181)… Physical space monitor 物理空間モニタ
  59. PrinterPort.java (3955)… Printer Port -- It emulates the printer CZ-8PC4. プリンタポート -- プリンタ CZ-8PC4 をエミュレートします。
  60. Profiling.java (558)… Profiling -- It measures the elapsed time of methods. プロファイリング -- メソッドの所要時間を計ります。
  61. ProgramFlowVisualizer.java (752)… Program flow visualizer -- It visualizes the track of the program counter in real time. プログラムフロービジュアライザ -- プログラムカウンタが通った跡をリアルタイムに可視化します。
  62. QFP.java (1797)… Quad-precision floating-point number 四倍精度浮動小数点数
  63. RP5C15.java (750)… RTC -- Real-Time Clock RTC -- リアルタイムクロック
  64. RS232CTerminal.java (421)… RS-232C terminal RS-232C ターミナル
  65. RasterBreakPoint.java (319)… Raster break point -- It stops the MPU at the horizontal front porch just before the specified break raster or the IRQ raster. ラスタブレークポイント -- 指定されたブレークラスタまたは IRQ ラスタの直前の水平フロントポーチで MPU を止めます。
  66. RegisterList.java (444)… Register list レジスタリスト
  67. RestorableFrame.java (251)… Restorable frame -- It is a frame that you can easily save and restore the position, size and state. リストアラブルフレーム -- 位置とサイズと状態の保存と復元が簡単にできるフレームです。
  68. ReverseLongModel.java (31)… Reverse long model -- It is a modified SpinnerNumberModel that has a Long value and reversely spins. リバースロングモデル -- SpinnerNumberModel の値を Long にして回転方向を逆にしたスピナーモデルです。
  69. RootPointerList.java (275)… Root pointer list -- You can select tasks that should be stopped under the multitasking environment. ルートポインタリスト -- マルチタスク環境で停止させるタスクを選択できます。
  70. SCMedia.java (121)… SCSI hard disk media SCSI ハードディスクメディア
  71. SPC.java (3980)… SCSI protocol controller SCSI プロトコルコントローラ
  72. ScreenModeTest.java (2454)… Screen mode test 表示モードテスト
  73. ScrollCanvas.java (547)… Scroll canvas スクロールキャンバス
  74. ScrollList.java (123)… Scroll list -- It is a modified JScrollPage that has a JList as the view. スクロールリスト -- JList をビューに持つ JScrollPane です。
  75. ScrollTextArea.java (459)… Text area with scroll bars -- It is a modified JScrollPage that has a JTextArea as the view. スクロールバー付きテキストエリア -- JTextArea をビューに持つ JScrollPane です。
  76. Settings.java (1402)… Settings 設定
  77. SlowdownTest.java (97)… Slowdown test 鈍化テスト
  78. SoundMonitor.java (2001)… Sound monitor 音声モニタ
  79. SoundSource.java (2654)… Sound source -- It outputs mixed sound of the frequency modulation sound source and ADPCM sound source while converting the sampling frequency. 音源 -- FM 音源と ADPCM 音源を合成してサンプリング周波数を変換しながら出力します。
  80. SpritePatternViewer.java (297)… Sprite pattern viewer スプライトパターンビュア
  81. SpriteScreen.java (930)… Sprite screen スプライト画面
  82. TickerQueue.java (324)… Sort of a simple task scheduler 簡易タスクスケジューラのようなもの
  83. UnderlinedLabel.java (35)… Underlined label 下線付きラベル
  84. VideoController.java (3653)… Video controller ビデオコントローラ
  85. XEiJ.java (11829)… Main class メインクラス
  86. YM2151.java (2617)… Frequency modulation sound source FM 音源
  87. Z8530.java (332)… SCC -- Serial Communication Controller SCC -- シリアルコミュニケーションコントローラ